W tym tygodniu rozmawialiśmy o marcowej pogodzie, która potrafi być bardzo zmienna.
Dzieci miały okazję poprzez zabawę i eksperymenty lepiej zrozumieć zjawiska atmosferyczne.
Najpierw wspólnie oglądaliśmy nasz kalendarz pogodowy.
Każdego dnia dzieci wybierają ilustrację przedstawiającą aktualną pogodę i przyklejają ją na odpowiednie miejsce.
Dzięki temu uczą się obserwacji i nazywania różnych zjawisk pogodowych.
Następnie przystąpiliśmy do eksperymentów! Pierwszy z nich pokazał, jak powstaje deszcz.
Wykorzystaliśmy wodę i bibułę aby stworzyć chmurę, która „płacze”.
Dzieci obserwowały, jak kolorowa woda spływa niczym krople deszczu.
Kolejny eksperyment był bardzo kolorowy – dzieci stworzyły tęczę na talerzu! Ułożyliśmy na brzegach talerzy kolorowe cukierki i wlaliśmy do środka odrobinę wody. Maluchy z zaciekawieniem obserwowały, jak kolory się mieszają.
Podczas zajęć nie mogło zabraknąć ruchu i muzyki!
Wspólnie śpiewaliśmy i pokazywaliśmy piosenkę o marcowej pogodzie.
To był pełen wrażeń dzień, pełen nauki poprzez zabawę!